Miele WCH360 SpeedCare 1600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WCH360 SpeedCare 1600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Esther F 19-06-2019
  • Product gekregen

Schone was!

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Wat een geweldige wasmachine is dit. Mooi design, veel opties maar vooral weer een schone en frisse was.
Wasgoed komt er al erg droog uit en totaal geen sporen van slijtage. Dat was bij mijn vorige wasmachine (siemens) wel anders!

Pluspunten

• schone was
  • geen slijtage
  • veel mogelijkheden
  • mogelijkheid om handmatig zaken aan te passen
  • eenvoudig te bedienen

Karlijn 06-05-2019

Geruisloos & goede kwaliteit

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Deze wasmachine bevalt me echt enorm goed. Hij is zeer stil (erg prettig aangezien hij bij ons op zolder staat), hij is zeer gebruiksvriendelijk (eenvoudig in gebruik) & hij heeft een ruime keuze aan programma's (waaronder een Power Wash kort programma - wassen in een uurtje met stralend was resultaat!). Ik beveel deze wasmachine zeker aan.

Pluspunten

• Stil
  • Aantal programma's
  • Kort Power Wash programma

Minpunten

• n.v.t.

Anoniem 17-04-2019

Wasprogramma's die het verschil maken en super stil

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Ik ben onder de indruk van de wasresultaten. Zowel de snelle als de eco-wasprogramma's wassen perfect schoon. Super fijn dat de handwasprogramma's zo geweldig werken. oh en die kreukherstellende functie! Yay!
De programma's zijn stuk voor stuk nuttig en werken ook (Ik heb de hele week alles uitgeprobeerd). Neem wel even de tijd om de uitgebreide handleiding te lezen. Je kunt zo veel instellen dat het niet meer intuïtief gaat. De Caps heb ik ook uitgeprobeerd, omdat ze erbij zaten, maar ik ben niet zo'n fan in verband met het milieu (qua verpakking per wasbeurt).
Een klein min puntje: Het impregneren kan enkel op 40 graden en op al mijn te impregneren jasjes staat max 30 graden... Ik heb dus een ander programma gekozen, met ongeveer 't zelfde 'wasritme' en watergebruik en dat werkte ook. "Danku tabelletjes met informatie over de wasprogramma's!"
Ook indrukwekkend om meer inzicht te krijgen in je verbruik. Heel actueel. Dit ding heeft gewoon alles.
Nou maar hopen dat ie ook zo lang mee gaat als de naam Miele beloofd!

Pluspunten

• Wasprogramma's die het verschil maken
  • Super stil
  • Goeie Handleiding
  • Geeft aantal aanbevolen kilo's aan

Minpunten

• impregneren kan enkel op 40 graden

Martijn Valk 26-02-2019

vlekkenbeest

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Voor het eerst een Miele wasmachine tot m'n beschikking, zoals mijn moeder altijd al zei: er is geen betere :)

aansluiten van het apparaat is simpel, binnen een paar minuten klaar om te wassen.
Dus eerst maar wat van mijn vlekkerige beroepskleding (keuken) er in gedaan.
dat komt er binnen een uur vlek vrij uit, dus eerste missie geslaagd.
Dan er eens voor gaan zitten om te kijken of ik zo modern ben dat ik de machine ook via een app kan gaan bedienen...
Dat valt tegen, mijn router is niet geschikt voor de snelle installatie en ook daarna gaat het niet van een leien dakje helaas.
Dat maar opgegeven dus, maar dat is ook niet de reden waar ik deze machine wilde, ik loop er wel gewoon heen als ik vuile was heb :) met uitgestelde start regel je ook heel makkelijk wanneer je je was klaar wil hebben dus ik ben blij met dit ding!

Pluspunten

• grote ingang
  • makkelijke was caps van miele
  • super snel

Minpunten

• wifi aansluiten gaat niet makkelijk

Raymond Schrave 24-02-2019

Typisch Miele

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Miele wasmachines gaan lang mee. 25 Jaar? Nee, die tijd is geweest toen alles nog mechanisch ging. Tegenwoordig worden de Mieles elektronisch aangestuurd. Er zit een computer in met WiFi funktionaliteit. Dat betekend dat je de Miele aan je WiFi netwerk thuis kunt ‘hangen’ en hem bedienen met een appje. Nadat je het wasgoed erin hebt gedaan, klep dicht knop op ‘MobileControl’ en op ‘Start’ drukken.
Daarnas open je de app en kun je een programma uitkiezen. In de app staat een korte uitleg bij elk programma, wel zo handig. Zeker als je iets moet kiezen wat je haast nooit gebruikt.
Iedereen roept maar dat de app zinloos is en overbodig (dacht ik eerst ook) maar er zijn wel degelijk punten in het voordeel van de app te noemen. Een wasmachine wordt altijd weggestopt in een kleine ruimte, weinig bewegingsvrijheid, koud etc. Het bedieningspaneel is recht gebouwd, dus moet je op- of minstens flink door de knieën. Op leeftijd, niet meer zo flexibel of gewoon een luxe paardje? Dan hoeft dat ook niet meer. Je gaat zo snel mogelijk weg uit die wasruimte en aan de eettafel in de warme keuken ga je op je gemak de wasmachine programmeren en aanzetten. Miele en WiFi is echt wel een zinvolle combi !
De machine wast natuurlijk tadeloos. Hij is stil en zeer stabiel. Er is royaal keuze aan programma’s en specialiteiten. Net een automat met wat ander spul erin gedaan en in het begin waren er wat protesten, maar de automatische balancering doet zijn werk perfect en ik heb hem niet meer gehoord. Ook niet bij het centrifugeren op 1600 (!) toeren. De was kan er binnen een uur weer schoon uit met de Powerwas.
Kortom wij omarmen onze derde Miele envoorlopig gaan we er heel veel zorgeloos was-plezier van hebben.

Pluspunten

• Stil
  • stabiel
  • WiFi
  • Powerwash
  • Zuinig

Minpunten

• geen

MarjanPL 19-02-2019

Een kind kan de was doen!

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Een heerlijke fijne stille wasmachine. Grote deuropening wat ideaal is als je de machine vult.

De programmas zijn makkelijk te kiezen en werken perfect. Kleine wasjes, grote wasjes voor deze Miele een makkie.

Hij is lekker stil en een groot plus punt vind ik de 8 kilo trommel. Je bent zo door je draaien was heen.

Het digitale met de app enz heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde maar dat is zo blijkt erg persoonlijk want mijn man vind het juist een super ding.

Pluspunten

• 8 kilo trommel
  • Stil
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Wat prijzig

marmiek 08-02-2019

Topper onder de Miele

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Geweldige machine die goed zijn werk doet. De was blijft langer fris en lijkt ook schoner dan normaal. In een huishouden met huisdieren en lang haar is een goede wasmachine altijd welkom. Deze miele was als geen ander goed schoon en is gemakkelijk in gebruik. Soms zijn de vele instellingen iets te veel van het goede waardoor je het overzicht kwijt kan raken, maar dankzij de stelknop zijn alle basis instellingen makkelijk te bedienen.
De wasmachine is ook erg stil, wat erg opvalt. Vooral wanneer de was klaar is, dan volgt een harde piep. Gelukkig is de piep uit te zetten.
Gebruik met de app vind ik totaal overbodig, maar het leuk opscheppen op werk bij het koffieapparaat. Ja, mijn wasmachine was kleine en grote wasjes en draait ze ook via de app.

Pluspunten

• mooi design
  • geruisloos
  • grote trommel inhoud
  • veel instellingen mogelijk

Minpunten

• soms te veel instellingen
  • redelijk aan de prijs

Rosalinde 07-02-2019

Mooie stille zeer gebruiksvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Deze Miele wasmachine is echt een topper. Het design ziet er goed uit. Hij is zeer stil tijdens het wassen. De wasmachine is zeer makkelijk te bedienen. Rechts kun je bij de draaiknop een aantal wassoorten/programma's kiezen en links op het display kun je zien hoelang het duurt. Je kunt ook nog het aantal graden aanpassen en het toerental om te centrifugeren. Dit is helaas niet in ieder wasprogramma mogelijk. Hij heeft een lekkere grote trommel en je kan veel te gelijk wassen maar dat hoeft niet want met de single wash functie kun je ook gewoon 1 of 2 kledingstukken wassen. Ideaal als je baby zijn rompers heeft ondergespuugd. Je hoeft dan niet al je was op te sparen maar kan het meteen wassen.

Wat ook echt heel fijn is en mijn favoriet is de quickwash functie. In 59 minuten heb je een schonen was. Het nadeel is dan wel dat het programma je adviseert om maar 5 kilo te wassen en niet de 8 kilo wat in de trommel past.

Miele heeft ook speciale wastabs voor een aantal specifieke wasprogramma's. Ik ben helemaal enthousiast over de wastab welke er voor zorgt dat je kleding waterafstotend blijft. De wasmachine heeft daarvoor ook een speciaal impregneer programma. Zonder problemen en moeite je sport en windjack wassen. Echt top.

Pluspunten

• Binnen een uur een schone was
  • Gebruiksvriendelijk
  • Mooi design met fijne trommel
  • Stil

Minpunten

• Toerental niet overal aan te passen

M. van Zijl 17-01-2019

Miele, degelijk vakmanschap

Geschreven voor: Miele WCH360 SpeedCare 1600

Miele wasmachine is helder en prettig in gebruik en heeft vele opties qua wasprogramma's.
We hadden al eerder goede ervaringen met apparatuur van Miele.